현재 위치

채용공고

Digital Communications Manager

2024.09.23
Department: 
Communications
Position: 
Digital Communications Manager
Reports to: 
Communications Director
Start date: 
2024.09.23
설명: 

[PURPOSE OF THE POSITION]

Under the direction of the Communications Director, the Digital Communications Manager will develop and implement MSF Korea’s overall digital presence and communications on web, mobile, social media, and other digital platforms in order to increase MSF’s visibility, acceptance, and leverage opportunities among the Korean public and target audiences. They work in close collaboration with external partners or agencies, as well as other staff in MSF Korea, including the Digital Fundraising Team, Field HR Team, Content Team and Advocacy Team.

This position will support the recruitment of international mobile staff via digital marketing activities (digital promotion, campaign advertisement and etc.) in Korea. The position also aims to enhance and strengthen digital engagement and community building through various public engagement programs and online supporters programs.

 

[MAIN DUTIES AND RESPONSIBILITIES]

1. MANAGEMENT OF DIGITAL PLATFORMS

  • Oversee and maintain all MSF Korea digital platforms – web, mobile, and social media
  • Ensure the content on web and mobile sites is up-to-date
  • Manage the architecture, functionality, maintenance and improvement of the MSF Korea website and mobile site (www.msf.or.kr), including developing new microsites and landing pages when necessary with external digital agencies or consultants as needed
  • Plan and lead website renewal project when necessary

 

2. SOCIAL MEDIA CHANNEL & CONTENT MANAGEMENT

  • Increase MSF Korea’s social media followers & subscribers
  • Develop & manage owned social media channel contents (Facebook, Instagram, X, YouTube, LinkedIn & Blog)
  • Manage social media content calendar and oversee day-to-day postings accordingly
  • Monitor online MSF mentions, discussions, and developments, and manage any digital communications emergencies
  • Coordinate MSF Korea’s social media activities, in collaboration with other departments 
  • Build & develop social influencer/external agent relationships 
  • Provide data-driven insights from social media marketing and contents
  • Keep up-to-date social media trends

 

3. ONLINE AWARENESS-RAISING AND ENGAGEMENT

  • Develop and lead digital campaigns for awareness raising in collaboration with others in the Communications, as well as Fundraising, HR and Advocacy Departments 
  • Develop, execute and monitor digital advertising budget for awareness-raising campaigns
  • Develop and lead campaigns and activities to enhance online reputation of MSF Korea
  • Plan, design, and execute digital promotions for field worker recruitment, including online advertisements, producing field worker videos, promoting info-sessions, distributing newsletters, managing field HR website, etc.
  • In close communication with Public Engagement Team, conduct promotions of public events to boost participation

 

4. DIGITAL ANALYTICS

  • Monitor digital traffic and analytics, track metrics, and prepare analytics reports and recommendations
  • Provide qualitative analysis to optimize digital channels and be able to translate data into clear, specific recommendations for non-IT/digital persons

 

5. QUALITY CONTROL

  • Check and ensure that the messages and tone of digitally communicated content is correct and in line with MSF’s core principles, communications policies, editorial style, institutional identity, and field operational priorities.
  • Support and ensure the quality of the digital content published by all MSF Korea departments.

 

[직무 내용 요약]

1. 디지털 플랫폼 관리

  • 웹, 모바일, 소셜 미디어 등 국경없는의사회 한국의 모든 디지털 플랫폼 관리 및 유지
  • 웹 및 모바일 사이트 내 콘텐츠 관리
  • 외부 디지털 에이전시 또는 컨설턴트와 협력해 웹 및 모바일 사이트 구조, 기능, 유지보수 및 개선 관리 (필요한 경우 신규 마이크로사이트 또는 랜딩 페이지 개발)
  • 필요에 따라 웹사이트 리뉴얼 프로젝트 기획 및 리드

 

2. 소셜 미디어 채널 콘텐츠 관리

  • 국경없는의사회 한국 공식 소셜미디어 팔로워 및 구독자 증대
  • 공식 소셜미디어 채널 콘텐츠 개발 및 관리 (페이스북, 인스타그램, X, 유튜브, 링크드인, 블로그 등)
  • 소셜미디어 콘텐츠 캘린더 관리 및 업로드 감독
  • 국경없는의사회의 온라인 언급 모니터링 및 온라인 평판 관리
  • 다른 부서와 협력하여 국경없는의사회 한국의 소셜 미디어 활동 조율
  • 소셜 인플루언서 및 외부 조직 관계 구축 및 개발 
  • 소셜미디어 마케팅 및 콘텐츠를 통한 데이터 기반 인사이트 제공
  • 최신 소셜미디어 트렌드 조사 및 반영

 

3. 온라인 인식 제고 참여 증진

  • 커뮤니케이션, 후원, 인사 및 옹호 부서와 협력하여 국경없는의사회 한국 인지도 제고를 위한 디지털 캠페인 개발 및 리드
  • 인지도 제고 캠페인을 위한 디지털 광고 예산 개발, 실행 및 모니터링
  • 국경없는의사회 한국의 온라인 평판을 제고하기 위한 캠페인 및 활동 계획 및 리드
  • 구호활동가 채용을 위한 디지털 프로모션 계획, 설계 및 실행 (온라인 광고, 동영상 제작, 인포세션 홍보, 뉴스레터 배포, 웹사이트 관리 등)
  • 대중행사 팀과 긴밀히 소통하여 행사 참여를 증진하기 위한 온라인 홍보 실시

 

4. 디지털 데이터 분석

  • 디지털 데이터 모니터링 및 분석 – 보고서 작성 및 제안사항 공유
  • 디지털 채널을 최적화하고 데이터를 명확하고 구체적인 제안사항으로 변환할 수 있는 정성적 분석 제공

 

5. 디지털 콘텐츠 퀄리티 관리

  • 디지털 커뮤니케이션 콘텐츠의 메시지/톤의 정확성과 국경없는의사회 원칙, 커뮤니케이션 정책, 편집 스타일, 정체성, 현장 운영 우선순위와 부합 여부 확인
  • 국경없는의사회 한국 모든 부서의 디지털 콘텐츠 퀄리티 지원 및 보장

 

[QUALIFICATIONS AND JOB REQUIREMENTS]

1. ESSENTIAL SKILLS

  • Minimum 5 years of experience in digital communications or marketing, including web, mobile, and social media
  • Extremely strong IT literacy
  • Experience in digital content development and editing
  • Knowledge and experience in website maintenance
  • Ability to work independently and handle a large volume of work under tight deadlines
  • Ability to react quickly and efficiently, including under time, public, and internal pressure
  • Ability to carry out projects from conceptual stage to launch in time-bound fashion
  • Outstanding time management and organizational skills, with attention to detail
  • Strong interpersonal skills, work well within a diverse team, and has a creative, proactive, and flexible personality
  • Genuine commitment to MSF’s humanitarian principles
  • English and Korean language fluency

 

2. DESIRABLE SKILLS

  • Strong visual sense and ability to contribute to digital design and user interface
  • Experience with Adobe Creative Suite, HTML, DAM, Javascript/ Flash/ PHP/ MySQL/ PostgreSQL; Mobile First Design and Responsive Web Design; Google Analytics; CMS; server hosting
  • Experience working with an NGO or non-profit organization
  • Knowledge and interest in humanitarian issues and international affairs

 

[자격 요건]

1. 필수 자격 요건

  • 웹, 모바일, 소셜미디어를 포함한 디지털 커뮤니케이션 /마케팅 분야 최소 5년 이상의 경력
  • 높은 IT 리터러시
  • 디지털 콘텐츠 개발 및 편집 경험
  • 웹사이트 유지보수에 대한 지식 및 경험
  • 독립적이고 자기 주도적인 업무 수행 능력
  • 신속한 업무 처리 및 멀티태스킹 능력
  • 의사 소통 및 대인관계 능력 및 창의성, 주도성 및 유연함
  • 영어, 한국어 능통

 

2. 우대 자격 요건

  • 민감한 시각적 감각, 디지털 디자인 및 UI관리에 기여할 수 있는 능력
  • Adobe Creative Suite, HTML, DAM, Javascript/ Flash/ PHP/ MySQL/ PostgreSQL; Mobile First Design and Responsive Web Design; Google Analytics; CMS; 서버호스팅 관련 경험
  • 비영리 단체 근무 경력
  • 인도주의 관련 및 국제 이슈에 대한 지식과 관심

 

 

<APPLICATION PROCEDURE>

If you are interested in this position, 
please send your motivation letter and CV in English to recruit@seoul.msf.org.

We will reach out to the chosen candidate, and the application process will conclude once the final candidate is confirmed.