[PURPOSE OF THE POSITION]
Under the direction of the Digital Communications Manager, the Digital Communications Officer will develop and implement MSF Korea’s overall digital presence and communications on web, mobile, social media, and other digital platforms to increase MSF’s visibility and leverage opportunities among the Korean public and target audiences. The Digital Communications Officer works in close collaboration with external partners or agencies, as well as other colleagues in MSF Korea, including the Fundraising, Advocacy, Field HR recruitment and Content teams.
[MAIN DUTIES AND RESPONSIBILITIES]
1. SOCIAL MEDIA CHANNEL & CONTENT MANAGEMENT
- In close collaboration with Content team, curate and develop content (articles, photos, video, audio, graphics) for publication on MSF Korea’s digital platforms daily.
- Develop and execute social media campaigns and events to increase followers and subscribers.
- Monitor, record and report on audience engagement on social contents.
- Monitor and respond to online MSF mentions, discussions, and developments, and triage and report any digital communications risks.
- Provide data-driven insights from social media marketing and contents.
- Connect and respond to social communities.
- Keep up to date social media trends.
2. OPERATION OF DIGITAL PLATFORMS
- Working with the Digital Communications Manager, maintain and develop MSF Korea’s digital platforms – web, mobile, and social media.
- Coordinate the architecture, functionality, maintenance, and improvement of the MSF Korea website and mobile site (www.msf.or.kr), including developing new digital landing pages when needed independently and/or with external digital agencies or consultants as needed (e.g., developers, designers, vendors, server/hosting companies, etc).
- Support with the planning and execution of MSF Korea's current website renewal project.
- Coordinate with IT vendor to address technical issues with the website including: fixing bugs, ensuring security of MSF Korea’s digital platforms and information, and maintaining functionality and support of Content Management System (CMS), including optimizing content updates and site administration (e.g., user management, permissions, clean URLs).
3. ONLINE AWARENESS-RAISING AND ENGAGEMENT
- Execute campaigns and activities to build and enhance MSF Korea's online presence.
- Support planning and executing digital campaigns for awareness raising in collaboration with Communications, Fundraising, HR and Advocacy Department colleague.
- Support planning, designing, and executing digital promotions for field worker recruitment, including online advertisements, producing field worker videos, promoting info-sessions, distributing newsletters, managing the Field HR website.
- In close communication with the Public Engagement Team, conduct promotions of public events to boost participation.
- Follow latest digital trends and identify digital companies, influencers, and innovators in Korea to identify opportunities for MSF.
4. DIGITAL ANALYTICS
- Monitor digital traffic and analytics, track metrics, and prepare analytics reports and recommendations.
- Support in qualitative analysis to optimize digital channels and be able to translate data into clear, specific recommendations for non-IT/digital persons.
[직무 내용 요약]
1. 디지털 플랫폼 관리
- 디지털 커뮤니케이션 매니저와 협력하여 웹, 모바일, 소셜 미디어 등 국경없는의사회 한국의 모든 디지털 플랫폼 관리 및 유지
- 웹 및 모바일 사이트 내 콘텐츠 관리
- 외부 디지털 에이전시 또는 컨설턴트(개발자, 디자이너, 서비스 공급 및 호스팅 업체 등)와 협력해 웹 및 모바일 사이트 구조, 기능, 유지보수 및 개선 관리 지원 (필요한 경우 신규 마이크로사이트 또는 랜딩 페이지 개발 지원)
- 웹사이트 리뉴얼 프로젝트 지원
2. 소셜 미디어 채널 및 콘텐츠 관리
- 콘텐츠팀과 긴밀히 협력하여 국경없는의사회 한국 공식 디지털 플랫폼 게재를 위한 기사, 사진, 영상, 그래픽 등 디지털 콘텐츠 개발
- 팔로워 및 구독자 증대를 위한 소셜 미디어 캠페인 및 이벤트 개발 및 실행
- 소셜 콘텐츠에 대한 오디언스 반응 모니터링, 기록 및 보고
- 온라인상의 국경없는의사회 관련 언급 모니터링 및 대응, 온라인 평판 상황 분류 및 보고
- 소셜 미디어 마케팅 및 콘텐츠 관련 데이터 기반 인사이트 제공
- 소셜 커뮤니티 참여 및 대응
- 최신 소셜 미디어 트렌드 조사
3. 온라인 인식 제고 및 참여 증진
- 국경없는의사회 한국의 온라인 가시성을 제고하기 위한 캠페인 및 활동 실행
- 커뮤니케이션, 후원, 인사 및 옹호 부서와 협력하여 국경없는의사회 한국 인지도 제고를 위한 디지털 캠페인 계획 및 실행 지원
- 구호활동가 채용을 위한 디지털 프로모션 계획, 설계 및 실행 지원 (온라인 광고, 동영상 제작, 인포세션 홍보, 뉴스레터 배포, 웹사이트 관리 등)
- 대중행사 팀과 긴밀히 소통하여 행사 참여를 확대하기 위한 온라인 홍보 실시
4. 디지털 데이터 분석
- 디지털 데이터 모니터링 및 분석 – 보고서 작성 지원
- 디지털 채널을 최적화하고 데이터를 명확하고 구체적인 제안 사항으로 변환할 수 있는 정성적 분석 지원
[QUALIFICATIONS AND JOB REQUIREMENTS]
1. ESSENTIAL SKILLS
- Minimum 3 years of experience in digital communications or marketing, including web, mobile, and social media
- Extremely strong IT literacy
- Experience in digital content development and editing
- Knowledge and experience in website maintenance
- Ability to work independently and handle a large volume of work under tight deadlines
- Ability to react quickly and efficiently, including under time, public, and internal pressure
- Ability to carry out projects from conceptual stage to launch in time-bound fashion
- Outstanding time management and organizational skills, with attention to detail
- Strong interpersonal skills, work well within a diverse team, and has a creative, proactive, and flexible personality
- Genuine commitment to MSF’s humanitarian principles
- English and Korean language fluency
2. DESIREABLE SKILLS
- Strong visual sense and ability to contribute to digital design and user interface
- Experience with Adobe Creative Suite,HTML, DAM, Javascript/ Flash/ PHP/ MySQL/ PostgreSQL; Mobile First Design and Responsive Web Design; Google Analytics; Drupal CMS; server hosting
- Experience working with a NGO or non-profit organization
- Knowledge and interest in humanitarian issues and international affairs
[자격 요건]
1. 필수 자격 요건
- 웹, 모바일, 소셜미디어를 포함한 디지털 커뮤니케이션 /마케팅 분야 최소 3년 이상의 경력
- 높은 IT 리터러시
- 디지털 콘텐츠 개발 및 편집 경험
- 웹사이트 유지보수에 대한 지식 및 경험
- 독립적이고 자기 주도적인 업무 수행 능력
- 신속한 업무 처리 및 멀티태스킹 능력
- 의사 소통 및 대인관계 능력 및 창의성, 주도성 및 유연함
- 영어, 한국어 능통
2. 우대 자격 요건
- 민감한 시각적 감각, 디지털 디자인 및 UI관리에 기여할 수 있는 능력
- Adobe Creative Suite, HTML, DAM, Javascript/ Flash/ PHP/ MySQL/ PostgreSQL; Mobile First Design and Responsive Web Design; Google Analytics; CMS; 서버호스팅 관련 경험
- 비영리 단체 근무 경력
- 인도주의 관련 및 국제 이슈에 대한 지식과 관심
<APPLICATION PROCEDURE>
If you are interested in this position,
please send your motivation letter and CV in English to recruit@seoul.msf.org.
We will reach out to the chosen candidate, and the application process will conclude once the final candidate is confirmed.